سرخط خبرها

نگاهی به نمایشگاه عکاسی «قاب شهر» | یک تناقض زیبا

  • کد خبر: ۱۲۹۶۹۰
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷
نگاهی به نمایشگاه عکاسی «قاب شهر» | یک تناقض زیبا
نمایشگاه عکاسی «قاب شهر» که با هدف نشان دادن زیبایی‌های حاشیه شهر برگزار شده، توجه شهروندان را به خود جلب کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایشگاه عکاسی «قاب شهر» که از روز پنجشنبه، ۲۳ مهر، در نگارخانه اشراق آغاز به کار کرده است، حاصل تور یک روزه عکاسی در سه محله شهید بهشتی، گلشهر و تاجرآباد (شهرک شهید باهنر) است؛ ۱۵۰ عکس از ۵۰ عکاس مشهدی که با هدف نشان دادن ظرفیت‌های این محلات حاشیه‌ای گرفته شده و اکنون در معرض دید عموم قرار گرفته است.

با نگاهی گذرا به عکس‌های روی دیوار نگارخانه می‌توان فهمید که  نگاه عکاس‌ها کشف زیبایی‌ها، بیان صمیمت و حضور گرم آدم‌ها بوده است. عکس‌هایی در ژانر شهری و با تکنیک‌های ساده عکاسی که با هدف نشان دادن ظرفیت‌های حاشیه شهر  تناسب دارد و این مهم را برای مسئولان برگزاری یعنی سازمان بازآفرینی شهرداری برآورده کرده است تا شهروندان هنگام بازدید از عکس‌ها بتوانند ارتباط بیشتری با تصاویر ارتباط برقرار کنند.

عکس‌های متوسط اما متفاوت

یکی از حاضران در نمایشگاه با بیان اینکه تا کنون از وجود چنین مشاغل و بازار‌هایی که در این عکس‌ها دیده، خبر نداشته است می‌گوید: نگاهم به حاشیه شهر چیز دیگری بود. واقعیتش را بخواهم بگویم هیچ وقت فکرش را نمی‌کردم روزی بخواهم به حاشیه شهر بروم، زیرا خبر‌های خوبی درباره این مناطق نشنیده بودم، اما این عکس‌ها نگاه من را نسبت به این موضوع تغییر داد.

علوی، دیگر بازدیدکننده نمایشگاه نیز با نقد به متوسط بودن تکنیک‌های استفاده شده در عکس‌ها می‌گوید: انتظار داشتم با عکس‌های حرفه‌ای‌تری روبرو شوم، اما ظاهرا هدف نمایشگاه بیشتر آشنا کردن مردم با یک سری محلات بوده که به نظرم در این امر نمایشگاه موفق عمل کرده است. اما این موضوع با حرفه‌ای بودن منافاتی ندارد. البته عکس‌ها واقعا زیبا هستند اما اگر قرار باشد فنی صحبت کنم بیشتر عکس‌ها توسط عکاسان تازه کار گرفته شده است.

به گفته یکی دیگر از بازدیدکنندگان به نام سروزاده، این نمایشگاه متفاوت‌تر از نمایشگاه‌های عکسی است که تاکنون از آن‌ها بازدید کرده است.

او در این‌باره می‌گوید: در این نمایشگاه یک تناقض زیبا هست؛ زیبایی‌های حاشیه شهر. و این در حالی است که حاشیه شهر همیشه یک بار منفی برای مردم داشته و یک جور ترس را در دل مردم انداخته و سبب شده تا شهروندان دیگر مناطق شهر تمایلی برای حضور در حاشیه شهر نداشته باشند، اما این عکس‌ها توانسته‌اند همان حاشیه شهر را زیبا جلو دهند؛ این یک تناقض زیبا است که در دیگر نمایشگاه‌های عکس کمتر اتفاق می‌افتد.  

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->